torsdag 31. mars 2011

Svart/hvit portrett

Idag skulle vi jobbe med portretter i svart/hvit (gradient map). Vi skulle justere kontraster i curves, og beskjære bildene (Crop Tool) til en dramatisk komposisjon. Jeg brukte noen et år gamle bilder jeg fant på pc'en med veldig uttrykksfulle ansikter.

Redigering: 
Beskjært: for å få frem blikket,og det triste uttrykket i
ansiktet beskar jeg bildet for at det skulle komme i
interessepunktet i bildet, og for å ta vekk haken
som tok litt for mye oppmerksomhet
+ gradient map & curves

Orginalfoto, Gaute

Redigering:
Beskjært: Ansiktsuttrykket skulle være blikkfanget i bildet, derfor redigerte jeg
som jeg gjorde. Mitt mål var at man skulle bli glad  med en gang med så på det.
+ gradient map & curves

Orginalfoto, Kim-Andre,
det redigerte bildet ble litt pixlete fordi  jeg tok
et så lite utsnitt

5 kommentarer:

  1. Haha... Kule bilder:D Liker zoo-bildet av Kim (dette var den dagen vi løp rundt fra skygge til skygge fordi vi var så solbrente, haha). Miss you!

    SvarSlett
  2. Stemme d, Synne :) Huske det med sorg, og glede :P Miss u too!

    Thanks, reg :)

    SvarSlett
  3. Kjempebra! Veldig fine utsnitt! Du framhever personlighet og uttrykk bra, og redigeringen forsterket det, synes jeg.

    SvarSlett