tirsdag 15. mars 2011

5 kategorier: vann



- Hva er ideen?
Få frem hvordan fuktighet danner vanndråper i en pose som har ligget ute for lenge.
- Hvordan er komposisjonen?

Lys/mørk, interessepunkt i de klare dråpene, skrålinjer, frontskarphet
- Hvordan er lyset?

Lyset skinner i vanndråpene og plastikken, opprinnelig overskyet dagslys, men redigert
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Skolens speirefleks, Canon ESO 550D
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?

ISO: 400
Lukkertid: 1/2500
Blender: 5.0
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?



Opprinnelig foto
Jeg redigerte kurvene på bildet/ kontrasten. Jeg gjorde også det som var skarpt fra før skarpere.
- Hvilken av de fem kategoriene hører fotoet til?

Vann 
- Hva har jeg lært?
Hvordan man får skarpt fokus og skurrete bakgrunn med speilreflekskamera. I tillegg har jeg lært hvordan man kan tenke når man skal ta bilder av vann. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar