torsdag 17. mars 2011

5 kategorier: Komposisjon



- Hva er ideen?
Forevige en nydelig solnedgang, og ta bilde av naturlige komposisjoner 
- Hvordan er komposisjonen?
Mørke/lys, komplementærkontrast oransje og blå, bevegelse og skrålinjer i skyene.
- Hvordan er lyset?

Sollys.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Mitt kompaktkamera
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?
Opprinnelig foto
Jeg fjernet to støymomenter i PS.
- Hvilken av de fem kategoriene hører fotoet til?
Komposisjon
- Hva har jeg lært?
Jeg har lært at mange ganger så er naturen selv en god komposisjon, med dens farger og former.




- Hva er ideen?
Ideen var å ta bilde av drikke, lys og farger fra en bursdagsfest.  
- Hvordan er komposisjonen?
Skrålinjer(fra kopp til kopp), lys/mørk, komplementærkontrast grønn/rød, gjentakelse av den runde formen i koppene. 
- Hvordan er lyset?
Innelys rett ovenfra.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Mitt kompaktkamera
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?
Jeg har redigert kontrasten ved hjelp av kurver i PS. Jeg har også brukt burntool og highlights for å få enda mer kontrast. 

orginalfoto
- Hvilken av de fem kategoriene hører fotoet til?
Komposisjon
- Hva har jeg lært?

Jeg har lært hvordan man kan ta bilder av ellers kjedelige ting på en spennende og kreativ måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar