tirsdag 15. mars 2011

5 kategorier: refleksjon


- Hva er ideen?
Ta bilde av refleksjon og dyr i Mosvannsparken 
- Hvordan er komposisjonen?
Gjentakelse gjennom refleksjon, speilvending, lys/skygge, valører av blå i isen, nebb i interessepunkt 
- Hvordan er lyset?
Rett på svanen, sollys. Klart dagslys
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?
Mitt kompaktkamera 
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?
Beskjært såvidt litt i Picasa. (Mistet orginalfoto) 
- Hvilken av de fem kategoriene hører fotoet til?
Refleksjon 
- Hva har jeg lært?
Å se etter refleksjoner i mange forskjellige overflater, og teste ut hvordan de danner bra komposisjoner.



- Hva er ideen?
Hovedideen var å fange en stemning fra sommerferie 2010. 

- Hvordan er komposisjonen?
Lys/mørk, gjentakelse, bevegelse i skyene og farger

- Hvordan er lyset?
Klart, dagslys

- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?
Mitt kompaktkamera

- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?
Horisonten var litt skeiv, så jeg rettet den (har dessverre ikke noe orginalfoto her heller, men det var minimalt redigert)

- Hvilken av de fem kategoriene hører fotoet til?
Refleksjon

- Hva har jeg lært?
Når jeg tok dette bildet hadde jeg ikke lært så veldig mye. Men jeg har lært av Brit Iren at man alltid skal ha rett horisonter. 

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder. På det nederste har du fanget både refleksjonen og kontrasten veldig bra. Det er et drømmende og fint bilde, og du har klart å fange lyset på en bra måte. Linjene i bildet er også veldig fint.

    SvarSlett