tirsdag 15. mars 2011

5 kategorier: blomster


- Hva er ideen?
Ta et unikt bilde av en orkide, ved å ikke ha med hele planten, men det vakreste av den.
- Hvordan er komposisjonen?

Gjentakelse. Mørkt/lyst. Komplementærkontrasten i blomsten (lilla/gul).  
- Hvordan er lyset?
Lyset er jevnt og kommer fra en eletrisk lyskilde. Danner svake skygger på blomsten.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Kompaktkamera; Canon digital IXUS 100 IS
- Hvordan har jeg redigert fotoet?
Jeg gjorde bakgrunnen mørkere med burntool i PS slik at den hvite blomsten kom enda bedre frem, med færre forstyrrelser.

Opprinnelig foto
- Hvilken av de fem kategoriene hører fotoet til?
Blomster
- Hva har jeg lært?
Hvordan man kan tenke kreativt selv om man skal ta bilde av noe som det har vært tatt mest bilder av i hele verden. I tillegg har jeg lært å se på detaljer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar