torsdag 24. mars 2011

Bilderetusjering i PS

Orginalfoto

Redigert foto
Idag lærte vi å gjennomskue reklame i fototimen. Det skal veldig lite til for å få et bilde til å bli hundre hakk bedre, viss man har et godt redigeringsprogram.

Jeg brukte PhotoShop (CS3) til å redigere bildet over.

"Spot Healing Brush Tool" brukte jeg for å fjerne kviser og andre uønskede flekker.


"Brush Tool" brukte jeg for å fjerne noe av blitsglansen i pannen og skinnene. Jeg hentet farge fra ansiktet, og tok få prosent i "exposure" for at det skulle være igjen litt nyanser.

"Dodge Tool" brukte jeg til å lage mer glans i øynene, hvitere tenner, mer glans i håret og mer lys på veggen bak.

"Burn Tool" brukte jeg for å markere øyevippene, skyggen rundt nesen, skygge under munn og hake. I tillegg overdrev jeg skyggene i bakgrunnen.


Resultat: Et overnaturlig menneske med poselenshud 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar