tirsdag 26. april 2011

5 kategorier: Sykkel





- Hva er ideen?
Ideen var å ta bilde av en sykkel på en utradisjonell måte, med og ta i bruk skyggen som kom fra sola, og sette sykkelen på hode. 

- Hvordan er komposisjonen?
Det er gjentakelse av form og farge og skrålinjer i komposisjonen.
- Hvordan er lyset?

Det er sollys i bildet. Lyset er skarpt.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Mitt kompaktkamera
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?

ISO: 80
Blender: f./3,2

Lukker: 1/400
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?

Jeg har justert kontrastene litt i Picasa, og lagt på litt mer skygger.
- Hva har jeg lært?
Jeg har lært hvordan man kan gjøre nye ting med noe gammelt, som vi har sett før.





- Hva er ideen?
Ideen var å ta bilde av en sykkel på en utradisjonell måte. Jeg ville ta bilde av dekket opp mot himmelen, fordi man vanligvis ser det ned mot bakken.
- Hvordan er komposisjonen?
Lys/mørk, gjentakelse, oransj/blå komplementærkontast i refleksen og himmelen, størst kontrast i interessepunkt.
- Hvordan er lyset?
Lyset kommer ovenfra. Det er sollys her også.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Canon IXUS, mitt kompaktkamera
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?

Lukkertid: 1/800 sek.
Blender: f. 9.0

ISO: 80
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?
Uredigert
- Hva har jeg lært?

Når man får sterkt sollys i bakgrunnen av en ting i forgrunnen, vil man bare se omrisset av tingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar