tirsdag 26. april 2011

5 kategorier: Portrett



- Hva er ideen?
Ideen var å ta bilde av Alice når hun er litt betenkt og trist. (Ikke det at hun pleier å være det, men jeg ville fange mange følelser i bildet mitt)
- Hvordan er komposisjonen?

Alice er i det gylne snitt. Håret til Alice og bakgunnen er i veldig fin kontrast.
- Hvordan er lyset?

Lyset er kaldt, og gjør at hele uttrykket blir mer kjølig. Det er innelys (fotostudio)
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Skolens utlånskamera.
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?
Lukkertid: 1/60
Blender: 8.0
ISO: 100
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?

Jeg har beskjært fotoet slik at det ikke ble så mye dødt areal.
- Hva har jeg lært?

Hvordan man bruker fotostudio (i alle fall det grunnleggende). Jeg har også lært hvor tålmodig man må være for å fange spesielle uttrykk.





- Hva er ideen?
Ideen var å ta et glad-bilde av min beste venn.
- Hvordan er komposisjonen?

Øynene hennes er i interessepunktet, fargene komplementerer hverandre, og det er også litt lys/mørk kontrast.
- Hvordan er lyset?

Lyset er sollys på kveldstid. Det gjør at man får et oransj-skjær i huden.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Mitt kompaktkamera.
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?

Lukkertid: 1/320 sek
Blender: 3,2
ISO: 100
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?

Bildet er beskjært, forandret hue/saturation, forandret curves og lagt på dodge tool.
- Hva har jeg lært?

Jeg har lært å redigere portrett, og i dette tilfellet fremheve de vakre øynene til Regine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar