tirsdag 26. april 2011

5 kategorier: Rom


- Hva er ideen?
Ideen var  å bruke en form i en størrelse og plassere den innover i rommet, slik at man får opplevelsen av rom.
- Hvordan er komposisjonen?
Komposisjonen er egenkontrasten, lys/mørk kontrast, gjentakelse, rød spillebrikke i interessepunkt, skrålinjer.
- Hvordan er lyset?
Skarpt innelys, fra siden.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?
Mitt kompaktkamera, med makroinnstilling: derfor er det ikke dybdeskarphet.
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?
Lukker: 1/25 sek
Blender: f/3,2
ISO: 80
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?
Uredigert
- Hva har jeg lært?
Jeg har lært å sette opp lys, og lage komposisjon ved hjelp av spillbrikker.




- Hva er ideen?
Ideen var å ta ordet "rom" litterært og ta bilde av et rom, men for å gjøre det litt på min egen måte tok jeg heller bilde av rommet fra utsiden, slik at man vet ikke egentlig hvordan rommet er. Man kan gjerne kalle det "innpakket rom", altså dør og vegg på utsiden ;)
- Hvordan er komposisjonen?

Håndtak til skap i interessepunkt, mørkt/lyst, mørke linjer som blir gjentatt, skrålinjer
- Hvordan er lyset?

Innelys, rett på; skaper skygger til siden.
- Hvilket fotoapparat har jeg brukt?

Mitt kompaktkamera
- Hvilke innstillinger er brukt (ISO, blender, lukker)?

Lukker: 1/6 sek
Blender: f/3,2
ISO: 80
- Hvordan har jeg eventuelt redigert fotoet?
Curves i PS og beskjæring.
- Hva har jeg lært?

Å være kreativ i tolkning av oppgave.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar