tirsdag 15. februar 2011

Illustrasjon og grafisk design del 1

Dette er begynnelsen på en oppgave om diktillustrasjon. Vi skriver diktanalyse i norsken og tar bilder til dikt i foto. Nedenfor er mine første idéer. Det kommer mer :)


DET ER DEN DRAUMEN
Det er den draumen me ber på
at noko vidunderleg skal skje,
at det må skje-
at tidi skal opna seg
at hjarta skal opna seg
at dører skal opna seg
at berget skal opna seg
at kjeldor skal springa-
at draumen skal opna seg,
at me ei morgonstund skal glida inn
på ein våg me ikkje har visst um.


Olav H Hauge




Lovsang til sansene
Utdrag:

" lovet være tungen,
den vet at andre smaker godt
og huden
den vet at det gjør godt å holde sammen"
Avslutning: "lovet være sansene 
som lenker oss sammen."

Inger Elisabeth Hansen




Detalj av usynlig novemberlandskap


Midt i det skoddeland som heter jeg
står et gammelt veiskilt uten vei.



Det står og peker med sin morkne pil
mot skoddemyr og mot skoddemil.


Jeg leter fåfengt etter navn og tegn.
Alt alt er visket ut av sludd og regn.


Der stod engang det sted jeg skulle til.
Når ble det borte og når for jeg vill?


Jeg famler som en blind mot dette ord
som skulle vist meg veien dit jeg bor.


Midt i det skoddeland som heter jeg
står det et veiløst skilt og skremmer meg.

Inger Hagerup

5 kommentarer:

  1. Det var fint hvordan lyset kom inn døra på det første bildet.

    SvarSlett
  2. Ja, enig med Vilde (:
    Tunga mi var jo vakker.

    SvarSlett
  3. Takk :) Ble ganske fint. Jukset litt og forsterket mørk/lys kontrasten i picasa... ;)

    Ja, tunga di er kjempe fin, Ali :D

    SvarSlett
  4. Fine bilde :) nydeligge tunga du har Alice :)

    SvarSlett