torsdag 12. mai 2011

Bokomslag


Ovenfor kan du se mitt endelige bokomslag. Jeg valgte til slutt å lage omslaget til en grøsserroman. Jeg valgte dette omslaget etter å ha laget ca. 18 forslag. Grunnen til at jeg valgte denne var at det var en god komposisjon, med lyst i det gylne snitt og god mørk/lys kontrast. Gråtonene i bildet går igjen i den gråe teksten, og det hvite i den hvite teksten. Forkjellen  i fargene på teksten skaper rom. I hånden er hele gråtoneskalaen. Typografien passet også godt til sjangeren, og den lille typografien passet til tittel-typografien. Boken var attraktiv, og det fristet å lese den.

Jeg har lært hvordan man arbeider med sort/hvit foto i komposisjon og hvor mye typografien betyr for uttrykket til et sammensatt bilde.

Her er noen flere av mine forslag:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar