torsdag 20. januar 2011

Bilder av Vågen

Første læringsoppdrag var å ta bilde av Vågen vgs. med tanke på utsnitt, lys, komposisjon og detaljer. Jeg tok ca. 150 bilder, men vi skulle velge max. 3 å legge ut på bloggen. Vi har enda ikke lært noe spesielt om foto, så denne oppgaven skulle gjøres ut ifra det vi kunne fra før. Det var vanskelig å velge, men til slutt fikk jeg bestemt meg for hvilke bilder jeg skulle bruke. Nedenfor er resultatet.

1:


 2:


3:


Bilde 1: "Taklampe i 1. etasje". Jeg valgte dette bildet fordi det har godt komposisjon med det gylne snitt og fordi det er veldig god kontrast (mørk/lys) og mange nyanser i bildet.

Bilde 2: "Vågen stoler". Her var jeg veldig fornøyd med forholdet mellom den gråe og røde flaten, gråskalaen som fyller bildet og komposisjonen.

Bilde 3: "Kaffesøl i gymsalen". Her har jeg redigert litt for å få litt mer kontrast i lyset. Fargenyansen i det oransje sølet og den komplementære bakgrunnen (blå) var det jeg likte best med dette bildet. Komposisjonen er bygget på skrålinjer . Orginalfoto:

8 kommentarer:

  1. Wow, eg lokte ukas foto på det førsta bildet ! Dette love godt, knallflinke e du ! ;-)

    SvarSlett
  2. E d sånn at læråren åg sjekke bloggen? Portfolio:S

    SvarSlett
  3. Åjada, hu holde seg oppdaterte hu ! Ikkje ein skrivefeil vike unna haukeblikket ;-)

    SvarSlett
  4. Ja, d stemme d Torill seie, Regine.. :) men ka meinte du me portfolio, d lurte meg og torill på?

    SvarSlett
  5. D e sånn at du har en sia der du vise "ditt verk", dine ting, f. eks e d vanlig at grafisk designere har d på hjemmesiå si der de vise hjemmesider, el. som de har designa :)

    SvarSlett
  6. Ja, det er vel noe sånt ;)

    SvarSlett